Reklamace - je třeba záručák?

Nazrál čas reklamace! Nežádáme mnoho? A co si můžeme dovolit?
Pravidla fóra
Dodržujte pravidla fóra ZDE
Než začnete psát svůj příspěvek, použijte funkci Hledat.

Odkazy směřující mimo fórum PRIMAcafé vkládejte do Code

* * * Prosím používejte diakritiku a interpunkci. * * *
Uživatelský avatar
sioux
Příspěvky: 50
Registrován: ned 03. úno 2008 19:30:32
bydliště:
kávovar:
mlýnek:

Reklamace - je třeba záručák?

Příspěvek od sioux »

Každá potřeba servisu je nepříjemná. Já jsem si užil s Rowentou až až.
Záruční list by měla nahrazovat faktura nebo ne?
zdenok
více pokročilý
Příspěvky: 381
Registrován: ned 20. dub 2008 13:29:49
bydliště: Bratislava
kávovar: Vibiemme Domobar Super(HX),Rancillio Silvia /w Auberins PID
mlýnek: Baratza Forté AP, Rancillio Rocky SD

Re: Ariete 1329 "pod mikroskopem"

Příspěvek od zdenok »

sioux píše:Každá potřeba servisu je nepříjemná. Já jsem si užil s Rowentou až až.
Záruční list by měla nahrazovat faktura nebo ne?
nie som si isty, fakturu mam ale viem, ze som k tomu dostal aj zarucny list, takze najprv poriadne prekutrame byt a az ked nebudeme uspesny tak to skusime s tou fakturou.
Zdenok
Vibiemme Domobar Super (HX), Baratza Forté AP, Rancillo Silvia+PID Auberins DeLuxe, Rancillo Rocky
[/size]
Uživatelský avatar
arny71
více pokročilý
Příspěvky: 253
Registrován: stř 26. bře 2008 1:07:14
bydliště: Jižní Morava
kávovar:
mlýnek:

Re: Ariete 1329 "pod mikroskopem"

Příspěvek od arny71 »

Nevím jak na Slovensku, ale v ČR k reklamaci bohatě postačuje faktura. Servis ani prodejce nejsou oprávnění při reklamaci požadovat záruční list, pokud zákazník doloží fakturu.
Uživatelský avatar
hnup
silně pokročilý
Příspěvky: 1773
Registrován: sob 19. led 2008 15:23:49
bydliště: Banská Bystrica
kávovar:
mlýnek:

Re: Ariete 1329 "pod mikroskopem"

Příspěvek od hnup »

A ako servis zistí, že reklamovaný výrobok prináleží k faktúre? Ak je potrebné do záručáku vypisovať sériové číslo výrobku, tak s faktúrou nepochodíš, a myslím, že ani v ČR.
Doteraz som bol hlúpy... Ale teraz u mňa nastal obrat o 360 stupňov.
Uživatelský avatar
arny71
více pokročilý
Příspěvky: 253
Registrován: stř 26. bře 2008 1:07:14
bydliště: Jižní Morava
kávovar:
mlýnek:

Re: Ariete 1329 "pod mikroskopem"

Příspěvek od arny71 »

hnup píše:A ako servis zistí, že reklamovaný výrobok prináleží k faktúre? Ak je potrebné do záručáku vypisovať sériové číslo výrobku, tak s faktúrou nepochodíš, a myslím, že ani v ČR.
Tak to jsi na omylu, v ČR ti stačí k reklamaci faktura. Sériové číslo výrobku tě jako spotřebitele vůbec nezajímá. V ČR platí:

Při reklamaci výrobku v zákonné záruční době je třeba jakkoli doložit, že (i) výrobek byl prodán prodávajícím, u něhož, resp. v jehož záruční opravně, je výrobek reklamován, a (ii) záruční doba ještě neskončila. Prodávající není oprávněn jakkoli určovat, který doklad je či není dostatečný. Obvykle proto stačí jeden doklad, jakým je například účetní doklad, záruční list, dodací list apod., jestliže na těchto dokladech je dostatečně identifikován výrobek a datum prodeje. V případě, že již nemáte žádný z těchto dokumentů, lze v nouzi prokazovat zakoupení výrobku i jinak, například výpisem z účtu (při platbě kartou), obalem s logem prodejce či cenovkou, svědeckou výpovědí atd.
zdenok
více pokročilý
Příspěvky: 381
Registrován: ned 20. dub 2008 13:29:49
bydliště: Bratislava
kávovar: Vibiemme Domobar Super(HX),Rancillio Silvia /w Auberins PID
mlýnek: Baratza Forté AP, Rancillio Rocky SD

Re: Ariete 1329 "pod mikroskopem"

Příspěvek od zdenok »

hnup píše:A ako servis zistí, že reklamovaný výrobok prináleží k faktúre? Ak je potrebné do záručáku vypisovať sériové číslo výrobku, tak s faktúrou nepochodíš, a myslím, že ani v ČR.
no nebudem sa hadat ale napr. v predajniach Nay sa zarucne listy standarne nevypisuju ale staci im pokladnicny doklad (aj ked to mozno neplati pre vsetky vyrobky)
predajca moze mat rovnako zaznaamenane seriove cisla vyrobkov a to napr. na dodacom liste... Samozrejme ale bude dost zalezat aj na ochote samotneho predajcu ako sa k tomu postavy.
Zdenok
Vibiemme Domobar Super (HX), Baratza Forté AP, Rancillo Silvia+PID Auberins DeLuxe, Rancillo Rocky
[/size]
Uživatelský avatar
hnup
silně pokročilý
Příspěvky: 1773
Registrován: sob 19. led 2008 15:23:49
bydliště: Banská Bystrica
kávovar:
mlýnek:

Re: Ariete 1329 "pod mikroskopem"

Příspěvek od hnup »

arny71 píše:... jestliže na těchto dokladech je dostatečně identifikován výrobek....
Ak máš faktúru bez uvedeného výrobného čísla, ako identifikuješ podľa nej daný výrobok? Ako dokážeš, že si si výrobok kúpil u daného obchodníka a nie niekde na eBay (a platobný doklad požičaný od kamoša)? Nie som právnik, takže sa môžem mýliť. Inak v SR také niečo v zákonníku nemáme (aspon myslím).
Samozrejme neplatí to všeobecne, ale väčšinou u drahších výrobkov sa (v SR) vyžaduje potvrdený záručný list s vyplneným sériovým číslom. U bielej techniky (mikrovlnka, rúra, umývačka, pračka) som mal skoro všade samolepiace štítky, ktoré sa lepili do záručáku. Ale napr. robot Moulinex za 6500,-Sk záručák nemal, stačil doklad o predaji, takže je to dosť individuálne.
zdenok píše:...v predajniach Nay sa zarucne listy standarne nevypisuju...
Záleží od výrobku. Nay má v predajných podmienkach niečo o tom, že máš nejaký čas (asi 7 dní) na vyskúšanie výrobku, ak sa na ňom vyskytne závada, tak Ti ho vymenia okamžite za nový. Po vyskúšaní a overení funkčnosti by si si mal dať potvrdiť záručný list. Ak si však dáš potvrdiť záručný list hneď pri predaji, tak sa už výrobok nedá vymeniť, len vyreklamovať štandardným postupom.
Doteraz som bol hlúpy... Ale teraz u mňa nastal obrat o 360 stupňov.
zdenok
více pokročilý
Příspěvky: 381
Registrován: ned 20. dub 2008 13:29:49
bydliště: Bratislava
kávovar: Vibiemme Domobar Super(HX),Rancillio Silvia /w Auberins PID
mlýnek: Baratza Forté AP, Rancillio Rocky SD

Re: Ariete 1329 "pod mikroskopem"

Příspěvek od zdenok »

ako som uz napisal v Nay to uz par rookov funguje tak, ze zarucne listy nevystavuju ale staci pokladnicny doklad. Inak seriove cislo byva uvedene na dodacom liste takze obchodnik by si vedel lahko overit ci dane seriove cislo predaval on, kedze b ho mal mat vo svojej evidencii. Ako som uz napisal ide hlavne o ochotu vyjst zakaznikovy v ustrety a nehladat za kazdym zakaznikom podvodnika. Mimochodom po oprave asi Ariete pojde ku mne do prace a doma budem mat Rancilio Silvia, asi by som nevydrzal cakat, kym pride z opravy z Trnavy.
P.S. ako som uz napisal, v prvom rade chcem najjst ten zarucny list, skusit reklamaciu bez neho je az posledne riesenie.
Zdenok
Vibiemme Domobar Super (HX), Baratza Forté AP, Rancillo Silvia+PID Auberins DeLuxe, Rancillo Rocky
[/size]
Uživatelský avatar
hnup
silně pokročilý
Příspěvky: 1773
Registrován: sob 19. led 2008 15:23:49
bydliště: Banská Bystrica
kávovar:
mlýnek:

Re: Ariete 1329 "pod mikroskopem"

Příspěvek od hnup »

zdenok píše:ako som uz napisal v Nay to uz par rookov funguje tak, ze zarucne listy nevystavuju ale staci pokladnicny doklad.
Nemáš úplnú pravdu - značkový servis ma s domácim kinom z Nay bez záručáku poslal domov - nemali ako overiť výrobné číslo.
Máš pravdu v tom, že obchodník by si mal vedieť podľa dodáku zistiť, či je výrobok od nich alebo nie. Lenže ak je obchodník "charakter", tak ťa pošle kade-ľahšie a dokazovať bude musieť zákazník, a ten sa k dodákom nedostane.
Doteraz som bol hlúpy... Ale teraz u mňa nastal obrat o 360 stupňov.
mila001
více pokročilý
Příspěvky: 188
Registrován: úte 19. srp 2008 22:29:25
bydliště: Roudnice n.Labem
kávovar: Vibiemme Domobar,Lelit PL 41TEM, Gaggia Baby Class
mlýnek: Ascaso I-Steel,Nemox

Re: Ariete 1329 "pod mikroskopem"

Příspěvek od mila001 »

Dával jsem tento výrobek do záruční opravny a stačila faktura.
Uživatelský avatar
primacafe
Administrátor
Příspěvky: 5542
Registrován: stř 16. led 2008 23:49:30
bydliště: Kovalovice
kávovar: Carimali ALFA
mlýnek: Carimali Junior

Re: Reklamace - je třeba záručák?

Příspěvek od primacafe »

Už jsem se setkal (sám prakticky 2x) s tím, že jsem šel reklamovat výrobek, faktura byla u účetní (takže jsem ji neměl) a raklamaci mě bez sebemenších problémů vzali. Nešlo však o kávovar, jen to dávám k dobru, že když se chce tak to jde. Nákup v tomto obchodě však vyžaduje registraci. Rád chodím do některých takových obchodů nakupovat, rád se tam zaregistruji, protože vím, že mě ochotně vyjdou vstříc, jak s pomocí při výběru výrobku, tak při případné reklamaci.
_________________________________________________
Co z toho, že zítra bude líp, pokaždé když se probudím, tak je dnes.
--------------------------------------------------------
kávovar: Gaggia Classic, Saeco Family xxxx, Rancilio S27, LaCimbali M25 Leader, Allegro espresso, Miklos (Rega), Faema Zodiac, Carimali Alfa
mlýnek: Gaggia MDF, LaCimbali MD6, Rancilio MD50/AT, La SanMarco, LaCimbali HR Automatico Silver, Carimali Junior
Uživatelský avatar
hnup
silně pokročilý
Příspěvky: 1773
Registrován: sob 19. led 2008 15:23:49
bydliště: Banská Bystrica
kávovar:
mlýnek:

Re: Reklamace - je třeba záručák?

Příspěvek od hnup »

Ja som reklamoval páku u svojej Gaggie - celá reklamácia prebiehala asi tak, že som vo štvrtok telefonoval predajcovi do BA, v piatok tam kolega doručil páku (bolo treba vymeniť prasknutú rukoväť) a v pondelok ráno mi telefonovali od predajcu, že je to spravené, či mi to majú poslať poštou alebo si po to prídem. Ten človek ma pritom nikdy ani nevidel, keďže aj kávovar som objednával len po telefóne a prišiel poštou. Takže určite je to aj o prístupe, a myslím, že každý predajca (v tomto prípade fa. Interlinea Bratislava) si o sebe radšej prečíta pozitívne ohlasy ako by sa mal nájsť napr. na stránke http://staznosti.sme.sk.
Doteraz som bol hlúpy... Ale teraz u mňa nastal obrat o 360 stupňov.
Uživatelský avatar
hnup
silně pokročilý
Příspěvky: 1773
Registrován: sob 19. led 2008 15:23:49
bydliště: Banská Bystrica
kávovar:
mlýnek:

Re: Reklamace - je třeba záručák?

Příspěvek od hnup »

Ešte k tomu Nay:
Pri predkladaní tovaru na reklamáciu:
a) je potrebné predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukázať, že tovar bol kúpený v NAY a.s.,
b) je potrebné, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené v záručnom liste (fyzicky nepoškodený, nepoškodený živelnou udalosťou, neporušené plomby atď.),
c) v prípade, že si zákazník uplatňuje právo vyplývajúce zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej zákonom, je potrebné predložiť originál záručného listu.

Takže to asi bude tak, ako písal zdenok, záručák netreba, pokiaľ sa neuplatňuje záruka nad rámec stanovený zákonom (napr. 3 ročná záruka a pod.). No z vlastnej skúsenosti - značkový servis ma bez potvrdeného záručáku poslal do... Nie tam, kde si myslíte, ale do Nay, aby som si ho dal potvrdiť :-)
Doteraz som bol hlúpy... Ale teraz u mňa nastal obrat o 360 stupňov.
David
silně pokročilý
Příspěvky: 1456
Registrován: pát 18. led 2008 11:32:30
bydliště: Praha
kávovar: Gaggia Evolution
mlýnek: Gaggia MDF

Re: Reklamace - je třeba záručák?

Příspěvek od David »

V ČR není ani povinnost záručák vydávat, stačí doklad o koupi.
Něžný kávový barbar preferuje tyto kávy a hodnotil tyto restaurace. Proč se vyhnout levným kávovarům?
Uživatelský avatar
hnup
silně pokročilý
Příspěvky: 1773
Registrován: sob 19. led 2008 15:23:49
bydliště: Banská Bystrica
kávovar:
mlýnek:

Re: Reklamace - je třeba záručák?

Příspěvek od hnup »

To nie je povinnosť ani tu, nik to neprikazuje, ale ani nezakazuje.

No zákony asi naozaj budú v ČR a SR odlišné, napr. záručné podmienky Whirlpool:

ČR: Výrobek nemůže být bezplatně opraven v rámci záruky:
A) pokud není předložen doklad o zakoupení výrobku


SR: Výrobok nemôže byť bezplatne opravený v rámci záruky:
A ) pokiaľ nie je predložený vyplnený záručný list a doklad o zakúpení výrobku
Doteraz som bol hlúpy... Ale teraz u mňa nastal obrat o 360 stupňov.
Uživatelský avatar
arny71
více pokročilý
Příspěvky: 253
Registrován: stř 26. bře 2008 1:07:14
bydliště: Jižní Morava
kávovar:
mlýnek:

Re: Ariete 1329 "pod mikroskopem"

Příspěvek od arny71 »

hnup píše: Ak máš faktúru bez uvedeného výrobného čísla, ako identifikuješ podľa nej daný výrobok? Ako dokážeš, že si si výrobok kúpil u daného obchodníka a nie niekde na eBay (a platobný doklad požičaný od kamoša)?
Identifikace?

RAZÍTKO prodejce na dokladu!!! Na nějaké sériové číslo jako zákazník kašlu, pokud se na něj nějaký servis odvolává, postupuje v ČR rozporu se zákonem.

Edited: Aby se prodejce vyhnul podvodníkům zaměňujícím výrobky a faktury, je v jeho zájmu, aby na všech dokladech výrobek jednoznačně identifikoval. Pokud tak nečiní - jeho riziko.
Naposledy upravil(a) arny71 dne pát 22. srp 2008 13:02:12, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
arny71
více pokročilý
Příspěvky: 253
Registrován: stř 26. bře 2008 1:07:14
bydliště: Jižní Morava
kávovar:
mlýnek:

Re: Reklamace - je třeba záručák?

Příspěvek od arny71 »

hnup píše:T...záručné podmienky Whirlpool
Nějaké záruční podmínky výrobce či prodejce mě vůbec nezajímají.
Oni si reklamačním řádem nemohou upravovat podmínky pro reklamaci, které jsou stanoveny v zákonech. To je starý trik, který prodejci stále zkouší, ale který nemá šanci uspět u soudu, pokud při reklamaci postupuješ tak, abys naplnit zákonné požadavky.
Uživatelský avatar
Rebeca
Příspěvky: 16
Registrován: úte 29. črc 2008 0:25:13
bydliště:
kávovar:
mlýnek:

Re: Ariete 1329 "pod mikroskopem"

Příspěvek od Rebeca »

arny71 píše: Identifikace?

RAZÍTKO prodejce na dokladu!!! Na nějaké sériové číslo jako zákazník kašlu, pokud se na něj nějaký servis odvolává, postupuje v ČR rozporu se zákonem.

Edited: Aby se prodejce vyhnul podvodníkům zaměňujícím výrobky a faktury, je v jeho zájmu, aby na všech dokladech výrobek jednoznačně identifikoval. Pokud tak nečiní - jeho riziko.

Milý Arny, velmi se mýlíš. Pleteš dohromady pojmy a průjmy. Ano, pokud jdeš reklamovat výrobek k prodejci, máš pravdu, stačí Ti doklad o koupi - faktura, parargon, příp. dokonce stačí, když jednoznačným způsobem prokážeš, kdy, co a jakým způsobem jsi nabyl. Pak je na prodejci, aby se Ti o reklamaci postaral. Jiná případ je ovšem v servisu. Pokud nesplňuješ podmínky pro přijetí k reklamaci, což může být např. i to, že výrobce vyžaduje vystavení záručního listu, mohou odmítnout výrobek Ti k reklamaci přijmout a odkázat Tě na prodejce. Pravdou je, že když je ochota dohodnout se (na obou stranách), tak se to jistě podaří. Ve vlastním zájmu je však vždycky lepší mít výrobek "podchycený", tzn. i např. ve faktuře mít uveden typ a výrobní číslo přístroje, protože je pak jednoznačně prokazatelné, že reklamuješ výrobek, ke kterému se doklad vztahuje a nevzniká tam žádná možnost pro vznik třecí plochy. Protože Ty, jako zákazník, jsi povinen prokázat, kdy a jak a hlavně co, jsi nabyl. Jen tak mimochem.... v rozporu s jakým zákonem???? Můžeš napsat jeho číslo?
Uživatelský avatar
arny71
více pokročilý
Příspěvky: 253
Registrován: stř 26. bře 2008 1:07:14
bydliště: Jižní Morava
kávovar:
mlýnek:

Re: Reklamace - je třeba záručák?

Příspěvek od arny71 »

Milá Rebeco, nemýlím se ani o psí chlup, dokonce ani průjem nemám, kočičko.
Servisy na mě netahej - nikdy jsem nic reklamoval v servisu. Vždy ženu problém přes prodejce, který je pro mě obchodní partner. Píšu tedy jen o tom, co znám, a co mám nastudované. Takže servisy vynecháme, OK?
Protože Ty, jako zákazník, jsi povinen prokázat, kdy a jak a hlavně co, jsi nabyl.
Ano, a na to mi stačí faktura, popřípadě dodák, identifikující výrobek. K identifikaci stačí název a typ výrobku na dokladu, tím to končí. Nemám žádnou povinnost prokazovat, že výrobek, který se shoduje s typem výrobku na faktuře, je TEN výrobek, který jsem si v obchodě koupil. Kapišto?
David
silně pokročilý
Příspěvky: 1456
Registrován: pát 18. led 2008 11:32:30
bydliště: Praha
kávovar: Gaggia Evolution
mlýnek: Gaggia MDF

Re: Reklamace - je třeba záručák?

Příspěvek od David »

Abyste nebyli zbytečně vepři 8-) - podpořte prosím vaše argumenty citací konkrétních paragrafů. Děkuji.
Něžný kávový barbar preferuje tyto kávy a hodnotil tyto restaurace. Proč se vyhnout levným kávovarům?
Odpovědět

Zpět na „k reklamaci přístroje“