Lelit pl042

Pravidla fóra
Dodržujte pravidla fóra ZDE
Než začnete psát svůj příspěvek, použijte funkci Hledat.

Odkazy směřující mimo fórum PRIMAcafé vkládejte do Code

* * * Prosím používejte diakritiku a interpunkci. * * *
Uživatelský avatar
PetrP
Příspěvky: 19
Registrován: úte 10. led 2017 11:37:14
bydliště: Praha 10
kávovar: LELIT PL 042 EM
mlýnek: Nemám

Lelit pl042

Příspěvek od PetrP »

Dobrý den. Jsem rozhodnutý koupit nový stroj od firmy Lelit. A to stroj pl042. Jsem úplný začátečník a ke koupi sem se odhodlal po několik dnech pročítání zdejšího fóra. Ale mám otázku jestli vybírat základní model nebo model s PID. Nevím jestli mi to někdy k něčemu bude a jeatli to stojí za cca 3000 kč a k cemu to vlastně slouží? Děkuji Petr
Uživatelský avatar
rogerer
Příspěvky: 50
Registrován: pon 21. lis 2016 12:58:21
bydliště: Praha
kávovar: Lelit PL41 TEM
mlýnek: Ascaso iSteel

Re: Lelit pl042

Příspěvek od rogerer »

Řešil jsem to samý před měsícem akorát u Lelitu PL41 a vzal nakonec s PID (na zdejší doporučení) !!! Časem by ti to možná chybělo a pak je složitější to dodělávat (i dražší). Vidíš tam aktuální teplotu vody, takže můžeš čekat na tu správnou a hlavně si můžeš dle své vůle nastavit výchozí... teplotou lze ovlivnit chuť a vzhled výsledného espressa...já zatím rozdíl zaznamenal u jedné brazilské kávy kdy na 92st. byla hodně kyselá, na 96 st. výborná....jinak to mám nastavené na těch cca 92...... Takže pokud 3tis navíc máš, rozhodně bych neváhal a nebudeš řešit nějaké to surfování či jak se tomu říká..... Ukazuje i teplotu páry... Znalejší poradí víc, přeci jsem jen začátečník :-)
Uživatelský avatar
PetrP
Příspěvky: 19
Registrován: úte 10. led 2017 11:37:14
bydliště: Praha 10
kávovar: LELIT PL 042 EM
mlýnek: Nemám

Re: Lelit pl042

Příspěvek od PetrP »

Díky za radu! No sem na sebe zvědavej.
Uživatelský avatar
PetrP
Příspěvky: 19
Registrován: úte 10. led 2017 11:37:14
bydliště: Praha 10
kávovar: LELIT PL 042 EM
mlýnek: Nemám

Re: Lelit pl042