mlýnek jinak

výběr nového mlýnku
Pravidla fóra
Dodržujte pravidla fóra ZDE
Než začnete psát svůj příspěvek, použijte funkci Hledat.

Odkazy směřující mimo fórum PRIMAcafé vkládejte do Code

* * * Prosím používejte diakritiku a interpunkci. * * *
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavlex
Příspěvky: 7
Registrován: stř 29. úno 2012 23:57:15
bydliště: Brno
kávovar:
mlýnek:

mlýnek jinak

Příspěvek od pavlex »

Dobří lidé,
rád bych se se zkušenějšími pobavil obecněji o ručních mlýncích na kafe. Studuji průmyslový design a právě pracuju na bakalářce, jejíž téma je právě design ručního mlýnku na kafe.

Nejprve bych se rád zeptal, jestli mi někdo zvládnete doporučit použitelnou literaturu, týkající se historie mlýnků a kávy, popřípadě technologie a mlýnků vůbec. Samozřejmě existují různé internetové zdroje, avšak mnohem vhodnější jsou pro mě zdroje jiné - knihy, časopisy, odborné články a pod. Jestli tedy někdo víte o dobrých knihách, případně konkrétních článcích, které vyšly v časopisech, dejte mi prosím vědět. Zdroje nejlépe v češtině, nebo angličtině.

Co zatím vím:
- v Chabařovicích je muzeum kávomlýnků, mám to docela z ruky, ale příští víkend se tam zastaví spolužačka a snad něco užitečného zjistí
- napsal jsem krátký mail s několika málo dotazy do LODOSu, bohužel bez odpovědi, ale našel jsem záznam z pořadu ČT Toulavá kamera, kde byla reportáž o lomnických mlýncích, sice krátká, ale celkem užitečná a zajímavá
- našel jsem pár webů s užitečnými informacemi, ale vzhledem k tomu, že často není uveden ani autor, ani jejich zdroje informací, těžko se tohle cituje a vhodnější je samozřejmě něco serioznějšího