Přehřátá Silvia

problémy (všeho druhu) s kávovarem, první pokusy, nastavení
Pravidla fóra
Dodržujte pravidla fóra ZDE
Než začnete psát svůj příspěvek, použijte funkci Hledat.

Odkazy směřující mimo fórum PRIMAcafé vkládejte do Code

* * * Prosím používejte diakritiku a interpunkci. * * *
Uživatelský avatar
hnup
silně pokročilý
Příspěvky: 1773
Registrován: sob 19. led 2008 15:23:49
bydliště: Banská Bystrica
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od hnup »

Beriem späť, Silvia nemá odpojiteľný kábel...
Aj tak mi to nejako nejde do hlavy, ak by bola odpálená iba tepelná poistka, tak by to vôbec nemalo vyhadzovať poistky.
Doteraz som bol hlúpy... Ale teraz u mňa nastal obrat o 360 stupňov.
Uživatelský avatar
TermiX
Příspěvky: 48
Registrován: pon 11. říj 2010 15:39:47
bydliště:
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od TermiX »

Koukal jsem, nenašel jsem. Každopádně úvaha je to správná. Jestli to vyhodí pojistky ještě před tím, než se zapne vypínač, nemůže to být nikde jinde, než v kabelu, čokoládě, drátech k tlačítku nebo v tlačítku samotném. To už je oprava za pár korun. Bohužel zatím nemám čas se na to mrknout. Buď se tady zítra otočí ten servisák, nebo na to hodím očko o víkendu.

Halt jsme smolaři...
Uživatelský avatar
TermiX
Příspěvky: 48
Registrován: pon 11. říj 2010 15:39:47
bydliště:
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od TermiX »

Tak naše úvahy jsou sice logické, nicméně uplně k ničemu. Mašinu jsem vrátil borcům z Plzně. Za dva dny mi volali, že ať vymýšlejí, co chtějí, prostě ten kávovar běží. Začal jsem tedy ze zoufalství hledat zádrhel jinde (v mezidobí nám totiž zapojovali zvonek, přičemž relé dávali přímo do rozvaděče). V mezidobí mi přišel domů kávovar, do kterého údajně napodruhé vůbec nelezli a voilá - Silvia běží jak namazaná.

Už nic neřeším. Myslet si můžu všelicos. Hlavně že už zase můžeme dělat kávičky.

A tím je snad naše eskapáda se Silvií uzavřená...

Shrnutí pro ty, kdo si nechtějí číst celé tři strany naší příhody:

- nepřehřívejte Silvii, sic Vám přepálené termostaty hrozí
- mějte posílené nervy, pokud s firmou Espresso Servis do styku přijdete
Uživatelský avatar
TermiX
Příspěvky: 48
Registrován: pon 11. říj 2010 15:39:47
bydliště:
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od TermiX »

Tak snad jen jedno doplnění - esprresso servis mi zohýbal plechy na Silviině kapotáži. Takže vás všechny před těmito všeuměli varuji!
Uživatelský avatar
merci
více pokročilý
Příspěvky: 101
Registrován: pát 06. bře 2009 18:30:23
bydliště: Žillina
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od merci »

Ahojte, tak po 2 týždoch dovolenky v Chorvátsku sme sa tešili na kávu z našej Silvie a aké bolo naše prekvapenie keď
sme zistili že - kontrolka svieti, ale voda nezohrieva... :( bola kúpená ako nová cez net cca pred pol rokom. Skúšali sme
resetnúť tep. poistku ako je to uvedené v tomto vlákne a nič. Pritom sme sa o ňu vzorne starali, vždy bola doplňaná voda do bojlera, nikdy sme dlho nestímovali. Niekde sme čítali, že keby bol odpálený bojler, vytekali by z neho vo vode nejaké usadeniny, čo nie je náš prípad.

Nemá niekto nejaký nápad ako ďalej, alebo je jednoduchšie poslať to do Talianska na opravu, resp.neviete aká je cena takého balíka do ITA ?

Vďaka za pomoc

Merci
Uživatelský avatar
primacafe
Administrátor
Příspěvky: 5542
Registrován: stř 16. led 2008 23:49:30
bydliště: Kovalovice
kávovar: Carimali ALFA
mlýnek: Carimali Junior

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od primacafe »

Každý kdo se trochu vyzná v elektrice, tak by s tím neměl mít problém zjistit proč to vlastně nejde. Celý kávovar je vlastně jen síťová šňůra, vypínač a topné těleso.
Zapojení kávovaru bude určitě hodně podobné (asi stejné) tomuto.
_________________________________________________
Co z toho, že zítra bude líp, pokaždé když se probudím, tak je dnes.
--------------------------------------------------------
kávovar: Gaggia Classic, Saeco Family xxxx, Rancilio S27, LaCimbali M25 Leader, Allegro espresso, Miklos (Rega), Faema Zodiac, Carimali Alfa
mlýnek: Gaggia MDF, LaCimbali MD6, Rancilio MD50/AT, La SanMarco, LaCimbali HR Automatico Silver, Carimali Junior
Uživatelský avatar
Miri
více pokročilý
Příspěvky: 186
Registrován: pát 29. kvě 2009 15:06:10
bydliště: Bratislava
kávovar: IZZO ALEX DUETTO
mlýnek: Mazzer Mini

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od Miri »

Pripájam ešte jedno prehľadné zapojenie Silvie. Je to naozaj jednoduché zapojenie. Treba len vysledovať, čo je kedy, resp. by malo byť, pod prúdom a premerať skúšačkou.
Naposledy upravil(a) Miri dne stř 07. zář 2011 17:32:51, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Miri
více pokročilý
Příspěvky: 186
Registrován: pát 29. kvě 2009 15:06:10
bydliště: Bratislava
kávovar: IZZO ALEX DUETTO
mlýnek: Mazzer Mini

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od Miri »

Predsa len ešte jeden detailnejší link pre rôzne stavy zapnutia spínačov.
Uživatelský avatar
merci
více pokročilý
Příspěvky: 101
Registrován: pát 06. bře 2009 18:30:23
bydliště: Žillina
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od merci »

bohužiaľ v elektronike sa nevyznám a ani skúšačku nemám ...
Uživatelský avatar
primacafe
Administrátor
Příspěvky: 5542
Registrován: stř 16. led 2008 23:49:30
bydliště: Kovalovice
kávovar: Carimali ALFA
mlýnek: Carimali Junior

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od primacafe »

To má do elektroniky hodně daleko. A nějaký kamarád elektrikář po ruce by stačil.
_________________________________________________
Co z toho, že zítra bude líp, pokaždé když se probudím, tak je dnes.
--------------------------------------------------------
kávovar: Gaggia Classic, Saeco Family xxxx, Rancilio S27, LaCimbali M25 Leader, Allegro espresso, Miklos (Rega), Faema Zodiac, Carimali Alfa
mlýnek: Gaggia MDF, LaCimbali MD6, Rancilio MD50/AT, La SanMarco, LaCimbali HR Automatico Silver, Carimali Junior
Fox_25
silně pokročilý
Příspěvky: 546
Registrován: čtv 30. čer 2011 20:39:52
bydliště: Zlínský kraj
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od Fox_25 »

Klidně bych se na ni podíval, ale je to trochu z neruky. Určitě bych se poptal na fórech kde se zabývají homemade elektrem, je to lepší než být měsíc bez kávovaru pokud tam není někde ochranná plomba.
Kávovary Gaggia- Espresso Color, San Remo- Jolly bar, Carimali- UNO.
Mlýnky Carimali- M1, Gaggia- MDF

To pravé ořechové nezačíná koupí kávovaru, ale tím až si člověk řekne "tfuj co jsem to dřív pil" :)
Uživatelský avatar
merci
více pokročilý
Příspěvky: 101
Registrován: pát 06. bře 2009 18:30:23
bydliště: Žillina
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od merci »

plomba tam nie je, už len zohnať toho elektrikára
Uživatelský avatar
merci
více pokročilý
Příspěvky: 101
Registrován: pát 06. bře 2009 18:30:23
bydliště: Žillina
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od merci »

No nakoniec nám tí taliani, kde sme si Silviu kúpili,ponúki takíto deal : poslali nám tel. číslo na nejakú firmu na Slovensku nech nám to oni opravia. My na to že si chceme uplatniť záruku, takže či by nám potom tie náklady čo sme do toho vrazili preplatili. Na to prišla odpoveď že max. 30 %, keď sme pritlačili tak 50 %. Chcem sa spýtať či je normálne takto dealovať sumu, keď stroj máme v záruke.Zároveň píšu že na odpálený bojler sa záruku nevzťahuje, že sme si to odpálili sami ,keďže sme v bojleri nemali vodu, s čím zas my zásadne nesúhlasíme, vždy sme si na to dávali pozor. . Neviete náhodou koľko stojí nový bojler na Silviu ? Tiež sa chcem spýtať či sa dá niekde v rámci ochrany spotrebiteľa
EÚ sťažovať na takýto prístup. Celá komunikácia s nimi je podozrivá, ten človek sa ani nepodpíše. Ako im máme veriť že preplatia spoň cent ?
Uživatelský avatar
hnup
silně pokročilý
Příspěvky: 1773
Registrován: sob 19. led 2008 15:23:49
bydliště: Banská Bystrica
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od hnup »

Cena bojlera na espressocoffeeshop 75€ + 15€ poštovné (ak sa dá, treba zobrať na firmu bez DPH).

Kód: Vybrat vše

http://www.espressocoffeeshop.com/store/product823.html
Doteraz som bol hlúpy... Ale teraz u mňa nastal obrat o 360 stupňov.
Uživatelský avatar
merci
více pokročilý
Příspěvky: 101
Registrován: pát 06. bře 2009 18:30:23
bydliště: Žillina
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od merci »

Ahojte, tak toto je odpoveď zo servisu na Slovensku, kde nám Silviu pozreli ( kontakt na nich nám poslali taliani, kde už vyše 2 mesiacov kávovar neúspešne reklamujeme a tvrdíme že odpálenie bojleru sme nezapríčinili nesprávnym používaním a chcú nám preplatiť 50 % z opravy... )

: Kávovar som rozobral a zistil som. Podľa môjho úsudku , topné teleso nebolo znehodnotene nesprávnym používaním, ale výrobnou chybou. Topné teleso nie je viditeľné poškodené ani prehriate nedostatkom vody, v opačnom prípade by bolo roztrhnuté alebo opálené do tmavej farby.

Chcem sa poradiť, resp. akú taktiku použiť, ak predajca nebude akceptovať ani tento argument, na koho sa potom máme obrátiť, kávovar bol kúpený 02/2011.

Vďaka za pomoc
Uživatelský avatar
Miri
více pokročilý
Příspěvky: 186
Registrován: pát 29. kvě 2009 15:06:10
bydliště: Bratislava
kávovar: IZZO ALEX DUETTO
mlýnek: Mazzer Mini

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od Miri »

No v prvom kole asi požiadat toho servisáka zo Slovenska, aby on napisal talianom, to čo zistil. A na základe toho žiadať výmennu.
Uživatelský avatar
fermion
Příspěvky: 4
Registrován: úte 10. led 2012 22:37:56
bydliště:
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od fermion »

Dobry den,

riesime podobny problem. Po asi 2 mesiacoch pouzivania prestal kavovar nahrievat. Nie sme si vedomi nespravnej manipulacie, vzdy sme vodu do boilera doplnali. Mozte napisat ako ste dopadli s reklamaciou, pripadne aj kontakt na nejaky servis v nasich koncinach. Je totiz otazne, ci ma vobec zmysel snazit sa to vyreklamovat v ITA. Kde ste kupovali kavovar?
merci píše:Ahojte, tak toto je odpoveď zo servisu na Slovensku, kde nám Silviu pozreli ( kontakt na nich nám poslali taliani, kde už vyše 2 mesiacov kávovar neúspešne reklamujeme a tvrdíme že odpálenie bojleru sme nezapríčinili nesprávnym používaním a chcú nám preplatiť 50 % z opravy... )

: Kávovar som rozobral a zistil som. Podľa môjho úsudku , topné teleso nebolo znehodnotene nesprávnym používaním, ale výrobnou chybou. Topné teleso nie je viditeľné poškodené ani prehriate nedostatkom vody, v opačnom prípade by bolo roztrhnuté alebo opálené do tmavej farby.

Chcem sa poradiť, resp. akú taktiku použiť, ak predajca nebude akceptovať ani tento argument, na koho sa potom máme obrátiť, kávovar bol kúpený 02/2011.

Vďaka za pomoc
kuslak
začátečník
Příspěvky: 62
Registrován: pát 18. lis 2011 12:35:38
bydliště: BRATISLAVA
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od kuslak »

Ak si z BA alebo okolia, skús zavolať sem.

Kód: Vybrat vše

http://www.servis-kavovarov.sk/
Uživatelský avatar
fermion
Příspěvky: 4
Registrován: úte 10. led 2012 22:37:56
bydliště:
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od fermion »

Ano dakujem, tam som uz pisal email. Viac by mi ale vyhovoval servis v Prahe. Mili ceski kolegovia, poradi niekto kde v Prahe opravia Racilio Silvia?
Naposledy upravil(a) hnup dne stř 15. úno 2012 20:13:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Netreba citovať predošlý príspevok
Uživatelský avatar
fermion
Příspěvky: 4
Registrován: úte 10. led 2012 22:37:56
bydliště:
kávovar:
mlýnek:

Re: Přehřátá Silvia

Příspěvek od fermion »

Doplnujem informacie o tom ako som (vy)riesil poruchu. Vzhladom na to, ze som v Prahe nenasiel rozumny servis a kavovar sa mi nechcelo posielat nikde postou, dospel som k nazoru, ze si bojler vymenim sam. Objednal som si nahradny bojler u jednej firmy tu z CR, ktora je distributorom Rancilia. Po case bojler prisiel dobierkou a podarilo sa mi ho uspesne vymenit, takze kavovar opat funguje.
Predtym, nez som sa vobec rozhodol, ze si to opravim svojpomocne, som kontaktoval tu znameho Marca, z obchodu http://www.coffeeitalia.de/, kde sme kavovar kupili a on mi sam doporucil, ze si mam nechat kavovar opravit tu a ze preplati naklady na opravu. Tzn. vobec nechcel aby som ho posielal do ITA. Samozrejme som tomu neveril a zmieril som sa tym, ze si to zaplatim. Tak ci tak som mu poslal fakuru za novy bojler, a na moje prekvapenie Marco obratom poslal peniaze prostrednictvom Paypalu. Ak teda niekto uvazuje o kupe stroja z obchodu coffeeitalia.de (.sk,ir...) tak mozem zo svojej skusenosti iba odporucit. Maximalne seriozny pristup, dokonca refundacia nakladov na opravu v ramci zaruky.
Odpovědět

Zpět na „ke kávovaru - pákovému“